Historia firmy

2018

Fornetti weszła na rynek cypryjski współpracując z KIK Trading Ltd. W naszych najbliższych planach jest zaopatrzenie całej wyspy świeżo wypiekanymi smakołykami Fornetti.

2017

W styczniu 2017 roku zostały podwyższone płace. Fornetti podniosła płace swoim pracownikom w wymiarze dużo wyższym niż obowiązujący, każdy pracownik otrzymuje brutto więcej o 96 tysięcy forintów w stosunku do roku poprzedniego.

W marcu 2017 roku na Internorga, najbardziej znaczącej w Europie wystawie, mieliśmy okazję przedstawić produkty Fornetti, przeznaczone na rynek niemiecki. 

W marcu 2017 roku z okazji naszej dwudziestej rocznicy urodzin zaprosiliśmy pracowników wiodącego magazynu gastronomicznego NoSalty, oraz blogerów do budapesztańskiego sklepu FFB, znajdującego się przy placu Ferenciek na spotkanie połączone z degustacją produktów.

W maju 2017 roku Fornetti ruszyła z programem opieki talentów. Również w 2017 roku Fornetti Kft. kontynuuje aktywne wsparcie SOS Wioski Dziecięce: w ubiegłym roku po przekazaniu blisko 1,146 milionów forintów dotacji, firma w dalszym ciągu udostępnia bezpłatnie powierzchnię reklamową na swoich workach dla linii dotacji organizacji, ponadto w tym roku wspiera również opiekę nad utalentowanymi dzieci żyjących w rodzinach zastępczych.

Balthas Klein od czerwca 2017 roku zostaje nowym szefem Grupy Fornetti. Ekspert, od zmiany właściciela, która nastąpiła w 2015 roku – kiedy to została członkiem globalnej grupy piekarniczej Aryzta -  pracuje w międzynarodowej grupie firmy mającej węgierskie korzenie, jako dyrektor zarządca odpowiedzialny za strategię firmy był kluczową postacią w prowadzeniu przedsiębiorstwa.

W lipcu 2017 roku w duchu różnorodności i jakości zostaje otwarty nowy sklep FFB w Budapeszcie przy placu Oktogon. Zgodnie z międzynarodowymi trendami, z powiększoną ofertą produktów, z odnowioną, młodzieńczą wizualizacją i systemem samoobsługi, sklep oczekuje klientów. Wkrótce zostają otwarte następne  piekarnie wizualne, sklepy branżowe FFB w stolicy, jak również na prowincji; sklepy tego typu Fornetti ma zamiar uruchomić również na rynkach zagranicznych, gdzie w ostatnich dwóch latach pojawiła się ze swoimi produktami w wielu nowych krajach. Gastroblogerzy firm Kuchnia Miejska, Kreatywny Szef i Breakfast Lover Lili w sierpniu 2017 roku z pomocą Fornetti stworzyli receptury kanapek o podstawie BakeFitt. Gastro - blogerzy udowodnili, że dobra kanapka to więcej, niż kombinacja szynki i plasterka sera – włoska bresaola bagett, kanapka teriyaki z kurczakiem, ricottą z tymiankiem i brzoskwinią.

W apetycznych recepturach poza fantastycznymi smakami jest jeszcze jedna wspólna cecha: każdej z nich podstawą jest BakeFitt bagietka o obniżonej zawartości węglowodanów.

We wrześniu 2017 roku świętowaliśmy hucznie 20 rocznicę urodzin Fornetti wraz z naszymi partnerami biznesowymi. Rok 2017 jest szczególnym dla Fornetti, ponieważ mogli świętować 20 rocznicę istnienia firmy.  Ukoronowaniem trwającego od dwudziestu lat ciągu sukcesów była impreza urodzinowa o fantazyjnej nazwie Fly Fornetti. Organizatorzy imprezy liczącej blisko 650 osób naprawdę wykazali się, udało im się zorganizować odmienną od zwyczajowych imprezę.

W październiku 2017 roku ponad 1200 uczestników świętowało 20 rocznicę urodzin na imprezie Rodzinny Dzień Fornetti. Lotnisko sportowe w okolicach Kecskemet, w Jakabszallas użyczyło miejsca do urządzenia Rodzinnego Dnia Fornetti, podczas całodniowej imprezy odbywały się programy sportowe i rekreacyjne, zabawne konkursy, największym powodzeniem cieszyły się loty widokowe zorganizowane dla węgierskich pracowników firmy i ich rodzin.

W listopadzie 2017 roku Fornetti otrzymała międzynarodowe nagrody za zwiększanie efektywności energetycznej i wybitną pracę menedżerską. Za uznanie wysiłków związanych ze zrównoważoną eksploatacją otrzymaliśmy w Dubaju nagrodę „Excellence in Sustainability Innovation” (Wybitność innowacji zrównoważonej eksploatacji) na imprezie World Sustainability Congress. Na kongresie nagradzającym wiele firm światowych i ich kadrę kierowniczą, dyrektor zarządca, dyrektor handlowy i marketingu grupy Fornetti, dyrektor handlowy Aryzta AG CEE, Bánhidi Attila, został wyróżniony „Sustainable Professional of the Year for Innovative Business Model” (Innowacyjny model handlowy roku - fachowiec zrównoważonej eksploatacji).

W listopadzie 2017 roku został otwarty pierwszy zagraniczny sklep FFB w Temesvár (Timisuara).

2016

W styczniu 2016 roku otrzymaliśmy wysokiej rangi uznanie. Federacja franchise przyznała Fornetti nagrodę „Sieć franchise roku 2015”.

W kwietniu 2016 roku Fornetti otworzyła pierwszą mini piekarnię Fornetti Food and Beverage, gdzie reagując na zmianę wymagań konsumentów wprowadziła system samoobsługi, zaopatrzenie streetfood, własnej marki napoje słodzone stewią oraz wyroby piekarnicze o obniżonej zawartości węglowodanów i energii, oczekując również klientów dbających o zdrowie.

1 maja 2016 roku dokonano ogólnej podwyżki płac o 10%. Ponadto zakończony został pierwszy program rozwojowy o wartości 20 000 EUR uruchomiony przez ARYZTA AG, a mający na celu modernizację linii produkcyjnych i unowocześnienia systemu logistyki.

W czerwcu 2016 roku Sebastian Gooding został mianowany na stanowisko dyrektora zarządcy regionalnego Aryzta Central Eastern Europe, Bánhidi Attila zajął stanowisko dyrektora handlowego środkowo wschodniej Europy, natomiast Balthas Klein został regionalnym dyrektorem projektu.

W sierpniu 2016 roku ruszył nasz nowy program stażystów pod nazwą „Fachowiec miesiąca”, który stwarzał technikom i inżynierom przemysłu spożywczego możliwość zapoznania się z różnymi działami organizacji.

We wrześniu 2016 roku zorganizowaliśmy pierwszy festiwal muzyki rozrywkowej „We love Kecskemet”, na którym w pierwszym rzędzie chcieliśmy podziękować naszym współpracownikom i ich rodzinom, jak również wsparcie miasta Kecskemet.

W listopadzie 2016 roku wzbogaciliśmy się o kolejne prestiżowe uznania. W kategorii franchise dwa nowe punkty sprzedaży zostały nagrodzone, jeden to sklep specjalistyczny FFB na placu Ferenciek w kategorii „Shop in shop”, drugi tak zwany róg piekarski w hipermarkecie Coop w Szolnok otrzymał tytuł SuperStore 2016 od profesjonalnego jury.

W grudniu 2016 roku mogliśmy zakończyć rok udanej współpracy z wioskami dziecięcymi SOS. W ramach naszej akcji w ostatnich miesiącach roku udostępnialiśmy linie darowizny dla wiosek SOS, to jest miejsce na reklamę na naszych workach, w tym okresie Fornetti Kft podwoiła kwotę, która wpłynęła z tego tytułu. W ten sposób blisko 3 miliony forintów udało się uzbierać dla organizacji.

2015

Szwajcarsko – irlandzka Aryzta AG kupiła Fornetti 4 sierpnia 2015 roku, co oznacza nowy rozdział w historii wiodących przedsiębiorstw na rynku przemysłu piekarniczego Węgier. Następstwem porozumienia będzie dalszy rozwój Fornetti pod okiem nowego właściciela i zbudowanie wielkiego, międzynarodowego przedsiębiorstwa o korzeniach węgierskich.

Nowym dyrektorem naczelnym został pan Sebastian Gooding, który posiada duże doświadczenie nie tylko w prowadzeniu i kierowaniu firmą, lecz również w działaniu rynku piekarniczego. Założyciel i dotychczasowy właściciel Palásti József będzie nadal wspomagał przedsiębiorstwo jako doradca zewnętrzny i konsul marki.

2014

Rozpoczęte w roku 2013 i podsumowane wiosną 2014 roku badanie imaż – marki wykazały, że nasi klienci oczekują, iż piekarnia swoim pojawieniem się zasłużyła na ich lojalność. Piekarnia idealna w oczach klienta musi się wykazać następującymi funkcjami: estetyczne wyeksponowanie produktu; świeżość; urozmaicone smaki; oświetlenie; czystość; elementy design na wysokim poziomie; propozycje sezonowe; promocje; stała jakość; szybka obsługa.

Jako dystrybutor rynku, oraz przekazujący franchise, produktów piekarniczych, Spółka z o.o Fornetti maksymalnie zobowiązywała się do odpowiedniości wymagań konsumentów. Przeglądając oraz przemyślając wyżej wymienione, zarządzanie podjęło decyzję, że mimo przyjęcia na siebie znacznego obciążenia finansowego dokona zmiany design, ponieważ jest to taka inwestycja, która w obecnej, napiętej sytuacji rywalizacyjnej rynku, względem lojalności klienta, oraz budowy rynku, jest kluczowym dla długotrwałego sukcesu w rękach rodziny Fornetti.

2013

Był rokiem rozwoju. Kontynuowana jest intensywna praca odnowienia biznesu. Na koniec roku stosując nowe technologie oraz wizerunek odnawianych sklepów, liczba ich przekroczyła aż 1500.

Dokonano wprowadzenia cieszących się wielką popularnością nowych produktów, które staną się dominującymi, oraz zwiększą obroty. Takimi są na przykład rogaliki z oliwkami, jak również produkty o charakterze gastro, hot – dog.

Od wiosny kontynuujemy intensywną politykę promocyjną. Prawie w każdym miesiącu mieliśmy 2-3- nowe produkty, które wprowadziliśmy na rynek z 20% rabatem. W zakładzie w Kiskunfelegyhaza została zrealizowana, przekraczająca 1 miliard forint inwestycja prywatnej mocy, którą 7. lipca Minister Rozwoju Obszarów Wiejskich dr. Fazekas Sándor zainaugurował. dr. Fazekas Sándor inwestycję tę ocenił jako największą przemysłu żywnościowego na Węgrzech. Podkreślił, że firma inwestując tak rozszerza produkcję, że tym samym urozmaica wybór, i jednocześnie podnosi jakość produktów. Wśród elementów sukcesu razem występuje wybitna wiedza fachowa ściśle powiązana z jakościowymi produktami i w połączeniu szacunkiem wobec klientów, podkreślił minister. Inwestycja utworzyła podstawę zaplecza technologii, że z sukcesem zostały zakończone dwuletnie badania rozwojowe i dzięki temu klienci lubiący produkty Fornetti spotkali się z czterema nowymi rodzinami produktów firmy: chlebem, wyrabianym na zakwasie o szczególnym smaku, nie zawierającym substancji dodatkowych ani konserwantów, produkty z warzywami o charakterze chleba, w których mąkę w 30-40%-ach zastępują świeże warzywa, odpowiednio zaspokajające wymagania klientów dbających o zdrowie produkty z zawartością różnych nasion (wielonasienne, z kukurydzą, z orkiszem, z żytem, z ziemniakami, itp.), oraz zgodnie z możliwościami jakie daje charakter i technologia w niektórych tradycyjnych produktach Fornetti pojawia się unikalna żywa flora tokajska.

Byliśmy obecni na festiwalach krajowych, odnieśliśmy sukces podczas prowadzenia zabaw „Wycieczka klasowa”, rozpoczęliśmy zabawy „Studniówka” i „Zawody tablic”, dla dzieci klas początkowych rozpisaliśmy konkurs „Przygody lisa”.

W drugiej połowie roku 2013 upoważniliśmy znaną firmę badania rynku, aby przeprowadziła badania imaż – marka w pełnym zakresie. Otrzymane wyniki w pełni potwierdziły zasadność działań modernizacyjnych planowanych na rok 2014.

2012

Ogólnie rzecz biorąc, pomimo widocznej niepewności gospodarki zagranicznej, Fornetti Franchise osiągnęła dobre wyniki na rynku krajowym. Nasze wprowadzenie produktów: rosnący na zakwasie chleb, hot-dog, jak i tosty panini zwiększyły o ponad 100 ton miesięczną sprzedaż, potwierdzając sukces programu.

Nowe sklepy włączyły się do programu „Nowe czasy”, a jedna trzecia sklepów już istniejących była w stanie osiągnąć przyrost w wysokości 15 -20% po wprowadzeniu nowych grup produktów i wykładaniu ich na ladę. Odnowione technologicznie i wizerunkowo krajowe sklepy osiągnęły 10%-wy wzrost obrotów w skali rocznej.  Tak więc ogólne prace dotyczące przemian jakościowych, struktur towarowych i rynkowych odniosły sukces. W 2012 roku ilość sprzedanego towaru wyniosła 18 642 tony.

Obok zarządzania rynkiem, otwieraniem nowych sklepów i odnawianiem istniejących sklepów, oraz wprowadzania nowych produktów, rozpoczęto na dużą skalę prace rozwoju produktu i technologii. Prace rozwojowo – badawcze wspierane przez konkursy przyniosły pierwsze rezultaty: Fornetti weszła w posiadanie zakwasu smakowego zawierającego wyciąg z moszczu z regionu winnic Tokaj, który polepsza stan, zwiększa wrażenie gryzienia, zachowuje świeżość, zmniejsza kruszenie się produktu. Wobec produktów w 100% zawierających drożdże piekarnicze daje tradycyjny produkt zakwasowy umożliwiając stosowanie wybitnych tradycji węgierskiego przemysłu piekarniczego, biorąc pod uwagę ważność krajowych zwyczajów konsumpcji chleba i produktów o charakterze chleba. Udział w ogólnokrajowych festiwalach, rozpoczęcie zabaw „Wycieczka klasowa”.

2011

Kryzys gospodarczy – choć w branży w mniejszej mierze od ogółu - ale jednak było to odczuwalne również i w Fornetti Franchise. Na rynku węgierskim promocjami miesięcznymi, konsekwentnymi realizacjami procesu modernizacji, odnawianiem sklepów udało się zminimalizować spadek sprzedaży. W międzynarodowym Franchise, szczególnie w krajach bałkańskich, było odczuwalne osłabienie rynku na skutek kryzysu.

 Czasokres stagnacji rynku wykorzystaliśmy na wytworzenie takiego laboratorium piekarniczego, gdzie zostały zainstalowane działające w sieci typy sklepów i urządzenia techniczne i technologiczne. Rozpoczęliśmy intensywne dokształcanie w sklepach - modelach, w ramach których w dokształcaniu brały udział oprócz naszych pracowników, pracownicy partnerów Franchise, pracujących w ich sklepach.

2010

Rozruchem programu „NOWE CZASY” zapoczątkowaliśmy przebudowę sklepów naszych partnerów Franchise, wymianę urządzeń techniczno – technologicznych. We własnym zakładzie meblarskim zainstalowaliśmy nowe, sterowane komputerami urządzenia produkcyjne, aby w ten sposób dostosować je do sprostania wzrastającego zapotrzebowania na meble. Utworzyliśmy nowy dział projektowania, gdzie odbywa się projektowanie kompletnych sklepów, została zwiększona liczebnie baza techniczno – wykonawcza i jako generalny wykonawca może realizować zamówienia naszych partnerów Franchise.

Rynek utrzymywaliśmy w ruchu nowymi produktami i promocjami, przeciwdziałając trudnościom spowodowanych kryzysem.

2009

Rozpocznijmy dobrze nowy rok! W roku 2009 naszym szczególnym celem było zaopatrzenie naszych partnerów Franchise takimi nowymi produktami, za pomocą których mogą zatrzymać swoich dawnych klientów, a nawet zyskać nowych.

Na początku roku masę jednostkową produktów XXL zwiększyliśmy o 15%. Z 110 gr. na 130 gr. Niezwykle ważnym jest, że cena nie uległa zmianie!

W roku 2009 w ramach programu o nazwie „NOWE CZASY” Fornetti ogłosiła program wysokiego stopnia innowacji. W programie „NOWE CZASY”, w okresie następnego roku do półtora roku, partnerzy sklepów Fornetti Master Franchise w każdym kraju jednolicie, całość sklepu z logistyką, w zintegrowanej formie muszą przebudować.

Dynamiczny rozwój Fornetti Franchise w czasach recesji można interpretować jako przewidywalność. Fornetti Franchise od momentu jej założenia niskimi kosztami utworzenia, charakteryzuje się współpracą z licznymi partnerami o niskim poziomie kapitału – regulowaną w umowach.  Pracownicy pracujący we Franchise doskonale wiedzą, że w trudnych czasach jeszcze ściślejszą współpracą, nieustanną innowacją można zatrzymać istniejących klientów. Dla miejsc sprzedaży Fornetti we własnym zakładzie wytwarza najbardziej celowe wyposażenia meblowe i witryny, które mogą się pojawić zamontowane jako moduł w każdym typie i wymiarze sklepów. Fornetti wspiera partnerów własną grupą projektantów w uformowaniu i wyposażeniu swoich sklepów, natomiast grupa marketingu w wypracowaniu koncepcji biznesowej.

Fornetti w Międzynarodowym Centrum Franchise prowadzi taką centralę szkolenia, gdzie ciągle kształci kierownictwo swoich pracowników i partnerów Franchise. Tworzą się podobne centrale kształcenia we wszystkich firmach Master Franchise.

2008

Od 19. maja 2008 roku rozpoczęliśmy sprzedaż nowego, specjalnego produktu Fornetti z pestką dyni. Na podstawie przekazywanych opinii klientów oraz danych o sprzedaży sądzimy, że w kręgach konsumentów jest bardzo lubianym produktem. Cenę konsumpcyjną produktu maksymalizowaliśmy. Ze względu na szczególnie korzystne przyjęcie produktu, promocję cenową przedłużyliśmy do 30. września 2008 roku.  Od 01. czerwca 2008 roku w 100 sklepach przetestowaliśmy Czekoladowe Fornetti. Na podstawie trwającego cztery miesiące testu od 3 go listopada rozpoczęliśmy sprzedaż ogólnokrajową.

Do 31. grudnia 2008 roku cena konsumpcyjna dyskontowana Franchise wyniosła 1290 HUF/kg. Wprowadzeniu produktu w listopadzie i grudniu towarzyszyło wsparcie dwóch kanałów telewizyjnych dla młodych widzów (VIVA, Jetix).

2007

Zachęceni sukcesem zorganizowanego w końcu 2006 roku „Eszem az Eszed” online konkursu na inteligencję („Zjadam Twój Rozum”) ponownie urządziliśmy na początku roku 2007 taki konkurs testujący wiedzę, dla uczniów szkół podstawowych i średnich. Dzieci biorące udział w tej zabawie miały odpowiadać na pytania tematyczne i ogólnej inteligencji, zredagowane zgodnie z przedziałem wieku. Na końcu serii konkursów, z każdej kategorii wiekowej 20 uczestników, którzy osiągnęli najwyższą punktację, zostało zaproszonych na rozgrywkę finałową do Kecskemet do Gimnazjum im. Katona József. Ich wiedzę nagrodziliśmy wartościowymi prezentami.

W okresie letnim Fornetti ponownie brała udział w największych festiwalach krajowych. Między innymi był to Festiwal Gotowania Zupy Rybnej w Baja, Karnawał Kwiatowy w Debreczynie i Festiwal Sławnego Tygodnia w Kecskemet. Na imprezach przyciągających tłumy ponownie mieliśmy okazję przekonać się o popularności i popycie na nasze produkty. Dobiegł końca nasz wielki konkurs z nagrodami zorganizowany z okazji dziesięciolecia istnienia Fornetti. W okresie między 1 września 2006 a 30 czerwca 2007 roku wylosowaliśmy ponad dziesięć tysięcy nagród dla naszych klientów. Najszczęśliwszym graczem była pani Eva Balassa, klientka budapeszteńska, która poza telewizorem -  plazmą wygrała także główną nagrodę tego konkursu, to jest apartament w Balaton Lelle o wartości dziesięciu milionów forintów.

We wrześniu 2007 roku w naszej sieci Franchise rozpoczęła się nowa promocja pod nazwą „Oferta 7 przebojów”, w ramach której w dwutygodniowych cyklach wszyscy nasi partnerzy oferowali ten sam produkt z 20 procentowym rabatem przez okres tygodnia.  Produktem przebojowym w pierwszym tygodniu było ciastko kakaowe spiralka. Promocja przyniosła oczekiwane rezultaty: sprzedaż ciastka kakaowego potroiła się, co wyraźnie wskazuje na oczekiwane, dalsze sukcesy promocji. Celem Fornetti od początku było to, żeby każdy aspekt wiedzy technologicznej przeznaczył na bezpieczeństwo żywności. Według przepisów zawartych w normie MSZ EN ISO 22000 zastosowanie systemu sprawdzania jakości służy temu celowy wraz z rozporządzeniami IFS (Międzynarodowa Norma Przemysłu Spożywczego) który po raz pierwszy został wprowadzony na Węgrzech i w Europie Zachodniej i jest w pełnym zastosowaniu. Fornetti jako jedna z pierwszych zrobiła krok na przód w przemyśle piekarniczym stosując jako materiał podstawowy „dobrą” margarynę, ubogą w trans- kwasy tłuszczowe. Naturalnie wymagało to nowych rozwiązań technologii produkcji, przy całkowitym zachowaniu zwyczajowych wartości przyjemności jedzenia oraz konsystencji produktu.

Od października 2007 roku wyroby Fornetti były produkowane bez używania margaryny wodorowanej.

Na konto fundacji wpłynął blisko jeden milion forintów z darów przekazania jednego procenta z podatku, dla wsparcia Fundacji Fornetti dla Dzieci Chorych na Serce.

Nasi klienci i wspierający nie tylko w okresie odprowadzania podatków myślą o chorych dzieciach – na początku czerwca sprawdzaliśmy urny umieszczone w ponad 1000 naszych sklepów i ponownie pobiliśmy rekord: leczenie chorych dzieci zostało wsparte sumą prawie dziesięciu milionów forintów przez ofiarodawców.

2006

Odnowiliśmy, odświeżyliśmy elementy wizerunku, poczynając od blisko 10 letniej Lalki Fornetti, która została odmłodzona, jest weselsza i żywsza.

Lato 2006 roku stanowiło dla nas lato „świąt ludowych”: w miesiącach lipcu i sierpniu braliśmy udział w kilku ludowych imprezach – np.: Ludowe Gotowanie Zupy Rybnej, przepłynięcie Balatonu, Karnawał Kwiatowy – gdzie ku wielkiej radości odwiedzających częstowaliśmy naszymi świeżo pieczonymi produktami.

W sierpniu zostały zainstalowane trzy, w pełni automatyczne linie produkcyjne w naszym zakładzie w Kecskemet, każda z nich ma wydajność produkcyjną jedna tona/godzina. Rezultat inwestycji 3,5 miliona Eu.: dalsza poprawa jakości i bardziej jednolity wygląd.

Rozpoczęliśmy realizację projektu wymiany całego systemu informatyki o wartości 1,2 milionów Eu. W ramach tego projektu został udoskonalony obok systemu zarządzania firmą również i system obsługi klienta, zamawiania i fakturowania towaru, co w następstwie wspomoże i ułatwi obsługę naszych partnerów.

Od 1 września na rynek trafiła udoskonalona rodzina produktów pod nazwą XXL Fornetti. Istotą udoskonalenia było to, że wagę produktów zwiększyliśmy o

10 – 15% dzięki połączeniu nowoczesnej technologii z tradycyjnym wyrabianiem ciasta na zakwasie, produkty osiągnęły większą objętość i były smaczniejsze, przy czym wydłużyła się ich świeżość.

Również 1 -go września ruszyła zabawa ogłoszona z okazji 10 rocznicy urodzin Fornetti, trwająca 10 miesięcy, w ramach której będziemy co miesiąc nagradzać swoich klientów. 1 września był bardzo napiętym dniem, ponieważ tego dnia wznowiony został wizerunek i zawartość naszej strony internetowej.

W sklepie wzorcowym Fornetti Altro w Kunszallas uruchomiliśmy nasz projekt Fornetti Pizza, obok konsumpcji na miejscu oferowaliśmy naszym klientom dostarczanie produktów do domu.

Kontynuując rozpoczętą w 2005 roku akcję dobroczynną, 5-go grudnia Fundacja Fornetti dla Dzieci Chorych na Serce przekazała 15milionów Ft. -ów instytucji sprawującej opiekę zdrowotną nad 14 dziećmi.

2005

19-go maja uroczyście przekazaliśmy w zakładzie produkcyjnym Fornetti Pannon Kft. w Igal halę o powierzchni 3000 m2. Firma spełnia ważną rolę w życiu Igal i okolic, ponieważ daje pracę prawie 200 pracownikom z 20 okolicznych miejscowości. Jednocześnie podczas tej uroczystości Fornetti Pannon Kft. otrzymało certyfikat BVQI potwierdzający istnienie systemu bezpieczeństwa żywności.

Lista 500 liderów 2005 roku Franchise Europe (Magazyn centralnego Franchise Unii Europejskiej) w rankingu 60 gałęzi jednostek biznesu działających w systemie Franchise, według liczby swoich partnerów w Unii Europejskiej, spośród systemów spożywczych typu Franchise sklasyfikowała Fornetti Franchise na 2. miejscu, a na liście znanych na całym świecie nazw markowych Fornetti stanęła na 3 miejscu na podium.

1-go września otworzyliśmy w Kunszallas pierwszy sklep referencyjny Fornetti Altro, gdzie urządzenie sklepu w całości zostało zaprojektowane i wykonane przez Fornetti.

Zebrane przez Fundację Fornetti dla Dzieci Chorych na Serce i Fornetti Kft. dary i własne wkłady instytucji obdarowanych, uzbierano 14 milionów forintów, za które zostały zakupione środki, następnie zostały przekazane na nadzwyczajnej konferencji prasowej w dniu 5. grudnia w szpitalu w Kecskemet, gdzie są leczone chore dzieci.

2004

Ubraliśmy w nową formę nasze ulubione produkty (sześciokątny bekonowy – pizza expres) i odświeżyliśmy nadzienia (ciastka francuskie z kawałkami wiśni, moreli i twarogowe).

Na początku roku, wraz z gazetą Dzień Dzisiejszy rozpisaliśmy konkurs, którego zwycięzcy (10 osób wraz z partnerami) wygrają 12 dniową niezapomnianą podróż do Egiptu. Szczęśliwcy poza wypoczynkiem nad brzegiem morza zwiedzą Kair i Luxor, popłyną statkiem wycieczkowym, aby podziwiać fantastyczny świat morza Czerwonego.

Na lato też nie opuściliśmy naszych klientów. Poprzez konkurs fotograficzny poprosiliśmy, aby nasi klienci uwiecznili na zdjęciach najpiękniejsze chwile z wakacji, jakie spędzili z Fornetti. Nadesłane prace nagradzaliśmy wartościowymi nagrodami.

We wrześniu wprowadziliśmy rewolucyjną nowość, produkty po wstępnym wyrastaniu ciasta, które zmniejszają przygotowanie ich w sklepach do 15 minut: nie wymagają ani hartowania, ani też wyrastania. Upraszczają znacznie pracę w sklepie i zapewniają bardziej standardową jakość.

23 listopada w Restauracji Gundel, w ramach konferencji prasowej został nam przekazany certyfikat BVQI potwierdzający istnienie systemu bezpieczeństwa spożywczego IFS i systemu ukierunkowania jakości ISO 9001-2000.

Rozpoczęło się instalowanie systemu Franchise na Ukrainie.

2003

Wprowadziliśmy automatyczny system zamawiania, który rozbudowaliśmy centralą przyjmowania sms - ów, tak więc nasi partnerzy mają jeszcze większą możliwość sprecyzowania swoich zamówień.

Inwestycją o wartości 1,5 miliarda forintów rozbudowaliśmy i unowocześniliśmy naszą jednostkę produkcyjną w Kiskunfelegyhaza, gdzie został zainstalowany największej wydajności na Węgrzech piec tunelowy, który sprzężony z automatycznym ciągiem produkcyjnym jest w stanie wyprodukować jedną tonę gotowego, wypieczonego produktu na godzinę. Wprowadziliśmy na rynek nowe podpiekane i pieczone gotowe produkty: Croissant, Muffin i Pontino.

Ogłosiliśmy konkurs na slogen dla naszych młodych konsumentów (uczniowie szkół podstawowych i średnich), na który wpłynęło mnóstwo błyskotliwych i dowcipnych slogenów.

Zostały otwarte pierwsze poza Europą sklepy systemu Franchise w Kuwejcie.

2002

Rok 2002 rozpoczął się pod znakiem jednolitego wyglądu. W ramach tego odnowiliśmy niektóre nośniki reklamowe, między innymi torby reklamowe na ramiączkach, tabliczki otwarte – zamknięte i przyjmujemy zamówienia, oraz wskaźniki cen.

Od marca zostały wprowadzone na rynek produkty Fornetti Expres, które nie zawierając drożdży, nie wymagały pozostawienia do wyrośnięcia i dzięki tej technologii skróciły czas przygotowania sklepowego do 35 minut. Tym samym został skrócony czas wypiekania pierwszych produktów na otwarcie sklepu, ponadto zmieniające się w ciągu dnia wymagania klientów można elastycznie śledzić i zaspokajać. Korzystając z tego nasi partnerzy oszczędzają siły roboczej, czasu i pieniędzy.

Od maja były na bieżąco wprowadzane, w przeciwieństwie do dotychczasowych zwyczajów, ciastka sprzedawane na sztuki, tym samym zwiększając asortyment produktów Fornetti. Również w maju – w 2001 roku już ruszył nowy – zdobyty dzięki wygraniu wsparcia Projektu Szechenyi, cyfrowy piec turbo pozwolił na to, że dla coraz większej liczby partnerów stała się osiągalna technologia sklepowa na wyższym poziomie i ujednoliconej jakości.

Jesienią pojawiły się w zamrażarkach sklepowych produkty o nazwie Fingers Food, które można upiec samemu w domu.

Na piątą rocznicę urodzin Fornetti ogłosiliśmy konkurs rysunkowy dla uczniów szkół podstawowych, na który zgłaszając się należy wysłać rysunek tematycznie związany z Fornetti.

Następny kraj dołączył do systemu Franchise, Serbia.

2001

W interesie jednolitego wizerunku dostała nową dekorację licząca wówczas blisko 60 pojazdów nasza flota.

Fornetti Franchise przekraczając wydajności regionalne rozwinęła się w ogólnokrajowy system, pełniła rolę lidera rynku, została uznaną marką. Jej produkty były obecne w sklepach spożywczych w każdej znaczniejszej miejscowości.

Liczba partnerów Franchise obiorców węgierskich osiągnęła 1.200, to oznacza ponad 1.500 punktów pieczenia oraz umów Franchise.

Dalej rozwijał się system poza granicami: w Czechach i Rumunii.

W środkowo-Wschodniej Europie Franchise posiadał więcej niż 2.700 punktów pieczenia.

Dla partnerów odbiorców ukazał się magazyn informacyjny Fornetti Info, mający na celu informowanie partnerów.

Ruszyliśmy z imprezą tworzenia tradycji dnia dziecka, w ramach której oprócz budapeszteńskiego Parku Miejskiego, w wielu innych miejscach w kraju staraliśmy się zadowolić młodych gości zabawami i wypiekami przygotowywanymi na miejscu.

W ramach akcji Wakacje z Fornetti 10 szczęśliwych klientów wraz z partnerami wygrało sześciodniową wycieczkę do Paryża połączoną z programem zwiedzania doliny Loary i wyprawą do Disneylandu.

2000

In the spirit of a uniform image, our transportation fleet, which at that time consisted of almost 60 vehicles, received a new design.

Having grown out of its merely regional capacity, the Fornetti Franchise developed into a business system operating at a national level, becoming the market leader and a recognized brand. Its products could be found in the food outlets of every notable settlement.

The number of franchisees in Hungary reached 1,200, which meant more than 1,500 baking locations and franchise agreements.

The system then extended further abroad: into the Czech Republic and in Romania. The Fornetti Franchise had more than 2,700 baking points in Eastern-Central Europe.

Fornetti Info, the information magazine aiming to get information to franchisees, was published.

A programme with the intention of creating tradition was organised for the first time on Children’s Day, within the framework of which we favoured our junior customers and had products baked on the spot - near the Városliget in Budapest and, also, all around the country.

Within the framework of the Fornetti Vacation sales, 10 lucky customers of ours and their partners won a 6-day journey to Paris and the Loir Valley, combined with a visit to Disneyland.

1999

W styczniu ruszyła promocja „Produkt miesiąca”, w ramach której w każdym miesiącu oferujemy naszym klientom nowy produkt.

W sierpniu trafiła na rynek Girella, która dzięki zastosowaniu technologii skręcania ciasta, była niezwykła.

Fornetti Franchise pojawia się również poza Węgrami: w Słowacji, Polsce i Chorwacji.

1998

1. stycznia z zakupem Franchise Master Licence powstała spółka z o.o. Fornetti Pannon Kft, z siedzibą w Igal, która działa na większości terenów zadunajskich.

W Kiskunfelegyhaza została wybudowana pierwsza duża hala produkcyjna Fornetti.

W lutym trafiły na rynek produkty poszerzające wybór,  czekoladowe, waniliowe i morelowe.

1997

Mistrz piekarniczy Palasti József pierwszego marca 1997 roku stworzył jako przedsiębiorstwo rodzinne spółkę z o.o Fornetti Kft. W przebudowanym domu mieszkalnym w Kecskemet została rozpoczęta produkcja mrożonek na skalę mało - przemysłową. Na początku wybór stanowiły bułeczki z serem i bułeczki ze skwarkami, które odwrotnie do praktyki europejskiej nie na sztuki, lecz na wagę mogli kupować konsumenci. Sprzedaż produktów Fornetti odbywała się w dotychczas nieznanej na Węgrzech sieci piekarni wizualnych, w systemie Franchise. Podstawę ich stanowiły proste w instalowaniu i nadające się do rozbudowy przenośne jednostki piekarnicze.

  
Każdego dnia blisko milion osób konsumuje produkty Fornetti. Dostosowując się do wymagań naszych klientów, szczególny nacisk kładziemy na ciągły rozwój naszego asortymentu.
System Franchise Fornetti sprawia, że przy niewielkim wkładzie finansowym i bez zbędnego ryzyka każdy może poszerzać asortyment we własnym sklepie lub rozpocząć nową, dochodową działalność handlową.
W roku 2004 Fornetti założyła Fundację Dzieci Chorych na Serce, która jako organizacja non profit wspiera leczenie małych pacjentów w wielu obszarach.